"Det är kul att köra taxibåten", säger sjöbefälhavaren Elin Wahlund.

Elin nytt sjöbefäl på Storsjön

ÖSTERSUND (JT) Uppvuxen i en familj där båtlivet alltid funnits nära till hands har Elin Wahlund, 22, nu tagit steget till att bli sjöbefälhavare. I sommar kör hon passagerare mellan Norderön och Verkön.

Publicerad Senast uppdaterad

Det är lugnt att påstå att Elin Wahlund haft kompassen inriktad på att någon gång ägna sig åt båtliv eftersom hon är uppvuxen i familjen Wahlund, där hennes pappa för nionde året kommer att driva Thomée. Dessutom finns den ribbåt som kan ta 12 personer från Östersund till Verkön på 15 minuter.

Prenumerera på Jämtlands Tidning

Fortsätt läsa artikeln...

Prenumerera och få obegränsad tillgång till alla artiklar och e-tidningen – nyheter nära dig, varje dag.

🗞️
Allt innehåll
Obegränsad läsning på webben.
📲
E-tidningen
Läs varje utgivningsdag, var du än är.
📍
Lokalt fokus
Nyheter som berör dig och din vardag.
Är du redan prenumerant?

Digitalt 1 månad

69 kr / månad
Köp nu
Mest populär

Digitalt 3 månader

149 kr / 3 månader
Köp nu

Betalning via kort. Genom köpet godkänner du våra användarvillkor och integritetspolicy.

Behöver du hjälp? Vi hjälper dig gärna.

Powered by Labrador CMS