Representanter från Uniper och Jämtkraft när ett anslutningsavtal tecknades i oktober 2024. Foto: Tommy Norin.
Planerar miljardsatsning i Östersund – nu säljs Uniper
ÖSTERSUND (JT) Tyska staten har inlett försäljningen av energijätten Uniper, som planerar en stor e-metanolanläggning i Östersund. Men bolaget uppger att satsningen i Lugnvik fortsätter enligt plan.
Den tyska staten har inlett processen att sälja energibolaget Uniper, som står bakom den planerade e-metanolanläggningen NorthStarH2 i Lugnvik.