Representanter från Uniper och Jämtkraft när ett anslutningsavtal tecknades i oktober 2024. Foto: Tommy Norin.

Planerar miljardsatsning i Östersund – nu säljs Uniper

ÖSTERSUND (JT) Tyska staten har inlett försäljningen av energijätten Uniper, som planerar en stor e-metanolanläggning i Östersund. Men bolaget uppger att satsningen i Lugnvik fortsätter enligt plan.

Publicerad

Den tyska staten har inlett processen att sälja energibolaget Uniper, som står bakom den planerade e-metanolanläggningen NorthStarH2 i Lugnvik.

Prenumerera på Jämtlands Tidning

Fortsätt läsa artikeln...

Prenumerera och få obegränsad tillgång till alla artiklar och e-tidningen – nyheter nära dig, varje dag.

🗞️
Allt innehåll
Obegränsad läsning på webben.
📲
E-tidningen
Läs varje utgivningsdag, var du än är.
📍
Lokalt fokus
Nyheter som berör dig och din vardag.
Är du redan prenumerant?

Digitalt 1 månad

69 kr / månad
Köp nu
Mest populär

Digitalt 3 månader

149 kr / 3 månader
Köp nu

Betalning via kort. Genom köpet godkänner du våra användarvillkor och integritetspolicy.

Behöver du hjälp? Vi hjälper dig gärna.

Powered by Labrador CMS