Swedbank hade under tisdagen problem med appen Swedbank Pay, som innebar att kundernas uppgifter delades med andra.

Linda i Bräcke drabbades av Swedbanks haveri – fick massmejl med andra kunders uppgifter

BRÄCKE (JT) Linda Lång i Bräcke satt och betalade julklappar. Då rasade det in mejl om betalningar – avsedda för andra kunder hos Swedbank.
– Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.

Publicerad Senast uppdaterad

Linda Lång är själv inte kund hos Swedbank, men använde Swedbank Pay när hon betalade sina julklappar på tisdagseftermiddagen. Helt plötsligt började det rassla till i mejlkorgen – och det rejält.

Prenumerera på Jämtlands Tidning

Fortsätt läsa artikeln...

Prenumerera och få obegränsad tillgång till alla artiklar och e-tidningen – nyheter nära dig, varje dag.

🗞️
Allt innehåll
Obegränsad läsning på webben.
📲
E-tidningen
Läs varje utgivningsdag, var du än är.
📍
Lokalt fokus
Nyheter som berör dig och din vardag.
Är du redan prenumerant?

Digitalt 1 månad

69 kr / månad
Köp nu
Mest populär

Digitalt 3 månader

149 kr / 3 månader
Köp nu

Betalning via kort. Genom köpet godkänner du våra användarvillkor och integritetspolicy.

Behöver du hjälp? Vi hjälper dig gärna.

Powered by Labrador CMS