Näringslivschefen vill få ökat barnafödande – lägger ut film på nätet

STRÖMSUND (JT) En snackis eller inte – frågan är aktuell i kommunen när näringslivskontoret marknadsför Strömsund med att befolkningen ska älska mer för att det ska bli fler invånare. Näringslivschefen Patrik Jemteborn har startat en kampanj via Facebook: ”Love Strömsund” och bjuder inte till en tävling där deltagarna kan vinna en ”babylåda”.

Publicerad Senast uppdaterad

 ”Det handlar om att vi ska bli fler” – en romantisk middag, vi behöver älska mer... ”Mellan Alla hjärtans dag 14 februari och Earth Hour den 23 mars kan hågade anmäla sig. 

 –Det är bra att folk engagerar sig. Det var ett initiativ från företagare att vi skulle göra något och vi gjorde en kopia av vad jag tror Försäkringskassan har haft. Nu får vi se vad som händer, säger Patrik Jemteborn och utlovar blöjor till alla nya barn som föds mellan 14 oktober och 23 november 2024. 

Se filmen nedan

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

24 timmar digitalt för 15 kr.

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS