Näringslivschefen vill få ökat barnafödande – lägger ut film på nätet
STRÖMSUND (JT) En snackis eller inte – frågan är aktuell i kommunen när näringslivskontoret marknadsför Strömsund med att befolkningen ska älska mer för att det ska bli fler invånare. Näringslivschefen Patrik Jemteborn har startat en kampanj via Facebook: ”Love Strömsund” och bjuder inte till en tävling där deltagarna kan vinna en ”babylåda”.
”Det handlar om att vi ska bli fler” – en romantisk middag, vi behöver älska mer... ”Mellan Alla hjärtans dag 14 februari och Earth Hour den 23 mars kan hågade anmäla sig.
–Det är bra att folk engagerar sig. Det var ett initiativ från företagare att vi skulle göra något och vi gjorde en kopia av vad jag tror Försäkringskassan har haft. Nu får vi se vad som händer, säger Patrik Jemteborn och utlovar blöjor till alla nya barn som föds mellan 14 oktober och 23 november 2024.
Se filmen nedan
Digitalt 24 timmar
15 kr
Köp nu