Tove Abelsen och Solveig Sjøhagen Bye. Har kört HD och Indian från Tondheim. "Vi arbetar båda inom sjukvården och upplever att den mentala hälsan blir allt sämre. Både privat och på arbetet. Det är mycket press, mobbingen ökar, framförallt genom sociala medier. Det blir lätt att ta till alkohol och droger för att döva smärtan. Viktigast är att prata med varandra. Lyssna och ta reda på hur personerna verklige mår omkring oss. Våga ställa de där jobbiga frågorna".

Enkät: Hur bryter vi ensamheten?

STORLIEN (JT) Psykisk ohälsa berör många. Vi frågade några besökare i Storlien vad som krävs för att vända utvecklingen.

Publicerad


Prenumerera på Jämtlands Tidning

Fortsätt läsa artikeln...

Prenumerera och få obegränsad tillgång till alla artiklar och e-tidningen – nyheter nära dig, varje dag.

🗞️
Allt innehåll
Obegränsad läsning på webben.
📲
E-tidningen
Läs varje utgivningsdag, var du än är.
📍
Lokalt fokus
Nyheter som berör dig och din vardag.
Är du redan prenumerant?

Digitalt 1 månad

69 kr / månad
Köp nu
Mest populär

Digitalt 3 månader

149 kr / 3 månader
Köp nu

Betalning via kort. Genom köpet godkänner du våra användarvillkor och integritetspolicy.

Behöver du hjälp? Vi hjälper dig gärna.

Powered by Labrador CMS